Tuesday 26 November 2013

Waktu Tidur Mempengaruhi Kesuburan Anda

Assalammualaikum....

Pelik tapi benar!! waktu tidur kita mempengaruhi kesuburan seorang wanita.

Kajian menyataakan wanita yang cukup tidur iaitu 7-8 jam sehari mempunyai kesuburan yang elok berbanding waktu tidurnya tidak teratur.

Secara logiknya, waktu tidur ini merupakan waktu kita rehat..Apabila kita cukup rehat, hormon kita juga stabil berbanding tak cukup tidur, hormon tidak stabil dan b oleh menyebabkan stress dan sebagainya.

Saya juga terbaca dalam blog DrZubaidi, beliau menyatakan bahawa jika wanita berlebihan tidur akan mempunyai hormon prolaktin yang tinggi.. Seperti yang diketahui, amnya hormon prolaktin adalah hormon yang mengeluarkan susu,. Jika ibu menyusu, period pun boleh terhenti.. Logiknya di sini kita lihat ketidak seimbangan hormon menyebabkan wanita sukar hamil.

Oleh itu, disarankan kaum wanita perlulah cukup rehat, cukup tidur k....

GLA Complex dan B Complex juga dapat membantu anda....


SIHAT SENTIASA BERSAMA SHAKLEE
 " ALWAYS GREEN"
 Yours Shaklee Independent Distributor
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 918850]
♥ Contact No : 016 9622653
♥ Emel : nizwanieza@gmail.com / nursuraya@hotmail.com Jika anda WALK IN di mana-mana BRANCH SHAKLEE, silalah menggunakan ID saya 918850 untuk mendapatkan supplement anda dengan HARGA YANG ISTIMEWA DAN MENJIMATKAN.

 Penghantaran Shaklee Negeri Sembilan, Kuala Lumpur dan Seluruh Malaysia, Indonesia. Untuk Maklumat Lanjut tentang keahlian / pembelian produk atau menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung terus dengan kami melalui https://www.facebook.com/messasges/VitaminCintaku ATAU info diatas. LIKE MY FanPage: https://www.facebook.com/VitaminCintaku

 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. Terima kasih kerana membaca entry ini. Jika anda rasa ia berguna, sila klik share. 'Sharing Is Caring'

No comments:

Post a Comment