Friday 15 November 2013

Masalah Susu Ibu Sedikit? Kurma Milk Booster!!


DATES/ KURMA  
images-2

Mengikut pendapat pakar perubatan, buah kurma kaya dengan unsur zat besi dan kalsiumyang sesuai untuk wanita sama ada semasa hamil dan selepas bersalin. Hal ini berasaskan kepada wahyu yang diturunkan oleh Allah kepada ibu Isa iaitu Maryam binti Imran supaya memakan buah kurma ketika beliau dalam keadaan lemah selepas bersalin.   Kurma sejenis buah yang kaya dengan zat besi, kalsium, fosforus, sodium, potassium, vitamin A dan C dan juga niasin. Ia lazimnya dimakan semasa bulan Ramadhan dan mempunyai khasiat serta nilai yang tinggi dalam dunia perubatan tradisional.
Dari segi saintifik ianya amat berkesan untuk membantu dalam proses penyembuhan gangguan usus yang kronik, dimana ketidakserasian dengan gluten di dalam perut telah menghalang penyerapan zat-zat makanan secara sempurna.   Kurma mengandungi sejenis bahan protein serta garam galian yang menghentikan tindak balas luar biasa yang dicetuskan oleh gluten dalam usus kecil. Tindakbalas itu jika dibiarkan boleh membawa kepada pengeluaran sel darah putih secara berlebihan.
Nabi Muhammad SAW bersabda:
“Rumah yang tidak ada kurma di dalamnya, akan menyebabkan penghuninya kurang sihat”.
Nabi Muhammad SAW juga ada bersabda:
“Berilah makanan kurma pada wanita yang hamil sebelum dia melahirkan, sebab yang demikian itu akan menyebabkan anaknya menjadi seorang yang tabah dan bertaqwa (bersih hatinya)”.
 Kita juga digalakkan memakan Kurma setiap hari.. ia bukan sahaja Milk Booster, malah memberikan tenaga yang hebat terutama ketika berpuasa. Tenaga yang diberikan sangat cukup bekalannya.

Para ibu digalakkan mengambil Milk Booster mengikut keperluan badan. Selalunya ibu yang menyusu ni akan rasa selalu penat. 
Jom Dapatkan Supplement menyusu. Sila hubungi no di bawah




SIHAT SENTIASA BERSAMA SHAKLEE " ALWAYS GREEN" Yours Shaklee Independent Distributor ♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 918850] ♥ Contact No : 016 9622653 ♥ Emel : nizwanieza@gmail.com / nursuraya@hotmail.com Jika anda WALK IN di mana-mana BRANCH SHAKLEE, silalah menggunakan ID saya 918850 untuk mendapatkan supplement anda dengan HARGA YANG ISTIMEWA DAN MENJIMATKAN. Penghantaran Shaklee Negeri Sembilan, Kuala Lumpur dan Seluruh Malaysia, Indonesia. Untuk Maklumat Lanjut tentang keahlian / pembelian produk atau menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung terus dengan kami melalui https://www.facebook.com/messasges/VitaminCintaku ATAU info diatas. LIKE MY FanPage: https://www.facebook.com/VitaminCintaku ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. Terima kasih kerana membaca entry ini. Jika anda rasa ia berguna, sila klik share. 'Sharing Is Caring'

No comments:

Post a Comment