Friday 15 November 2013

Pentingnya Kalsiam Dalam Badan


Ostematrix Shaklee Dapat Membantu Masalah Kekurangan Kalsium

Assalammualaikum..
ermm hari ni kite share tentang kekurangan kalsium dan apa yg boleh membantu kita mengatasi masalah ini, ibu mengandung perlukan kalsium, ibu bapa yg dah agak berumur lagi la perlukan kalsium..semakin meningkat umur..semakin kurang kalsium dalam badan kite nie..ok..Jom lihat faedah dr pengambilan ostematrix shaklee ini..
Set Kecantikan Kulit, Set Kulit Berjerawat, Set Resdung, Set Diet Secara Sihat, Set Hamil, Set Ibu Menyusu, Set Dalaman Wanita, Set Kanak-Kanak, Alfalfa, Set Slimming, Omega, Shaklee Seremban, Shaklee Melaka, Shaklee Temerloh, Shaklee Bangi, Shaklee Nilai,Shaklee Selangor,Shaklee Mentakab, Parut pudar dengan Vita E



Dengan Kalsium Ostematrix dari Shaklee, anda bukan sahaja mendapat kelebihan dari Kalsium, tetapi lebih dari itu.
Kalsium Shaklee Ostematrix adalah Kalsium Terbaik di Malaysia.


Antara faedah-faedah yang boleh didapati daripada pengambilan Pil Kalsium Ostematrix Shaklee adalah :


1) Membina tulang dan gigi yang kuat.
2) Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal.
3) Membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf.
4) Membantu mengurangkan simptom-simptom senggugut (PMS) seperti perut kembung (Bloating), kekejangan (Cramps), retensi air(water retention), mudah meradang(irritability) dan kemurungan(moodiness).
5) Membantu proses penyimpanan dan pelepasan sesetengah hormon.
6) Membantu perkembangan tubuh badan normal.
7) Merendahkan kandungan fosfat bagi mereka yang mengidap penyakit buah pinggan kronik

Shaklee Ostematrix Membekalkan :

1) 1000mg (100% Pengambilan Harian) unsur Kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semulajadi.
2) 400mg (100% Pengambilan Harian) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya.
3) 400IU (100% Pengambilan Harian ) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium.
Set Kecantikan Kulit, Set Kulit Berjerawat, Set Resdung, Set Diet Secara Sihat, Set Hamil, Set Ibu Menyusu, Set Dalaman Wanita, Set Kanak-Kanak, Alfalfa, Set Slimming, Omega, Shaklee Seremban, Shaklee Melaka, Shaklee Temerloh, Shaklee Bangi, Shaklee Nilai,Shaklee Selangor,Shaklee Mentakab, Parut pudar dengan Vita E


Kenapa Anda Mesti Memilih Kalsium Ostematrix Shaklee?

Pada tahun 2006, suami saya telah mengalami bengkak di pergelangan tangan. Kemungkinan besar kenapa pergelangan dia bengkak adalah disebabkan masalah tulang. Ianya bukan setakat bengkak sahaja, malah kebanyakkan masa lebih kepada menyakitkan. Banyak kerja tidak boleh dilakukan disebabkan masalah pergelangan tangan ini.

Doktor pakar yang merawat dia pada masa itu mencadangkan untuk membuat pembedahan pada tangannya untuk menghilangkan bengkak pada tangan.

Tetapi suami saya memilih untuk tidak meneruskan cadangan doktor tersebut tetapi mencuba cara tradisional iaitu dengan mengurut.

Selepas 3 tahun, masalah tangannya yang bengkak masih sama dan tiada tanda untuk surut atau pulih.

Dalam masa yang sama dia membeli produk-produk Kalsium yang ada di pasaran. Hasilnya, sama sahaja seperti tidak mengambil apa-apa suplemen.

Pada 2010, officemate dia (yang juga salah seorang pengedar Shaklee) telah memperkenalkan produk-produk Shaklee padanya. Memandangkan Shaklee adalah sebuah company MLM, dia tidaklah berminat sangat.

Bukan apa, kat luar tu berlambak company-company MLM yang konon menawarkan produk-produk yang mampu memberikan kesan yang ajaib.

Bagaimanapun, disebabkan kesungguhan beliau, dia pun mencubalah sebotol Produk Kalsium Shaklee Ostematrix ini.

Hari Pertama pengambilan, sama lah macam produk-produk kalsium yang saya cuba sebelum ni.

Hari Kedua, pun lebih kurang jer.

Tapi pada Hari Ketiga, baru dia perasan yang bengkak pada tangan dah takde. Sakit tangan pun dah hilang. Macam magic pulak!

Bukan itu saja, sakit pada bahagian belakang dia pun dah takde. Jadi, semenjak 2010 dia tidak berhenti mengambil Kalsium Ostematrix Shaklee dan tidak lagi memilih produk selain daripada Shaklee. (Hanya Shaklee di hatinya! chewah!)

Kalau nak katakan mahal, suami saya pernah comparekan harga Shaklee dengan produk-produk lain (yang pernah dicuba), harga Shaklee lebih kurang, malah lebih jauh murah daripada kebanyakkan produk. Yang paling penting, value yang diberikan Shaklee adalah terbaik. Dia mengata pada saya, dia tidak pernah menyesal malah berterima kasih kepada kawan officematenya yang berterusan menggalakkan dia untuk mencuba vitamin unik ini. Dan seterusnya, suami saya pun setuju sepenuhnya dengan keputusan saya untuk menjadi pengedar sah Shaklee.

Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing...

SIHAT SENTIASA BERSAMA SHAKLEE 

" ALWAYS GREEN"

 Yours Shaklee Independent Distributor 

♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 918850] 
♥ Contact No : 016 9622653 
♥ Emel : nizwanieza@gmail.com / nursuraya@hotmail.com 

 Jika anda WALK IN di mana-mana BRANCH SHAKLEE, silalah menggunakan ID saya 918850 untuk mendapatkan supplement anda dengan HARGA YANG ISTIMEWA DAN MENJIMATKAN. Penghantaran Shaklee Negeri Sembilan, Kuala Lumpur dan Seluruh Malaysia, Indonesia. Untuk Maklumat Lanjut tentang keahlian / pembelian produk atau menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung terus dengan kami melalui https://www.facebook.com/messasges/VitaminCintaku ATAU info diatas. LIKE MY FanPage: https://www.facebook.com/VitaminCintaku 

 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. Terima kasih kerana membaca entry ini. Jika anda rasa ia berguna, sila klik share. 'Sharing Is Caring'

No comments:

Post a Comment