Thursday 26 June 2014

Atasi kulit badan mengeleber

Bismillah..

Selamat pagi sahabat..terima kasih kerana sudi mengunjungi blog saya...

Disini saya ingin berkongsi cara hendak mengatasi kulit badan mengeleber setelah anda berjaya menguruskan badan..

Seperti yang anda ketahui, ramai diantara kita terutama kaum wanita sangat obses dengan kurus..dan badan yang gemuk itu adalah satu mimpi ngeri...

Ok,, jika anda hendak kurus..saya boleh berikan tips dan cara permaknan serta senaman bagi mencapai target berat ideal anda..

Baru-baru ini ..tempat kerja saya mengadakan pertandingan kurangkan berat badan..satu coach dari healthy pro telah dijemput untuk menerangkan sedikit sebanyak tips untuk menguruskan badan dengan cara yang betul...kami diberikan masa selama 12 minggu..

Dalam masa 4 minggu saya berjaya menurunkan berat badan sebanyak 4kg.nak tau tips..kena ikuti jejak blog saya yang akan datang.

Sekarang kita focuskan kenapa badan kita menggeleber????

Faktornya adalah bila kita diet, hanya sekat makan...betul, berat badan akan turun..tetapi badan kita tidak fit..kurus tetapi kulit badan menggeleber...ohh itu tidak cantik ok!!

Selain tips dari coach, inisiatif saya mencari tips2 cara kuruskan badan dengan betul, senaman dan seterusnya..

Untuk atasi badan mengeleber, lita perlu melakukan senaman...dan satu lagi pengambilan protein yang mencukupi dapat membina otot baru, memperbaiki sel yang rosak...

Jika ahli senaman, mereka mengambil whey protein..bagi saya..saya mengamalkan cinch dan esp soy protein Shaklee .. Bukan sahaja memberikan rasa kenyang dan tenaga sepanjang hari, tapi dapat membantu badan kelihatan fit...tidaklah berotot cuma ia nampak kemas....bila kita sentuh badan kita, ia tidak lembik..

Cinch dan ESP ni tidak la makan terus kurus ye.  Dia menolong kita..memberi rasa kenyang..takda la kita gelojoh kan nak makan..

Ok..next entry saya akan lebarkan dengan terperinci mengenai kurus dengan sihat dan bertenaga..

#nizwanieza
#0169622654
#ShakleeSeremban
#VitaminCintaku

No comments:

Post a Comment