Monday 30 June 2014

Tips Banyakkn Susu

Bismillah..

Takut stok susu berkurang..nak lagi time berpuasa ni...MasyaAllah..jangan negatifkan fikiran anda...Sesungguhnya berpuasa tak pernah mendatangkan keburukkan..Cuma kita?

Kenapa kita?

Makan tak sahur? Cukup tak minum air? DF tak anak? Pam tak? Kerap pam ke? Stok susu kais pagi makan pagi?

Jawab soalan ni dulu...

Jika kita bkerja, dari awal pantang lagi kita dah start mengepam..jangan buat stok harini untuk esok..haa cmtu bila kita ada masalah mmg pening kepala..

Tips nak kekalkan stok susu ,
1) Makan jangan tak makan..takut gemuk??? emmm jangan melantak ok
2) Minum air secukupnya.
3) Zikir Ya Mantib Ya Wahab
4) Baca surah Hujurat
5) Makan lah makanan sunnah kurma ke..habatussauda ke..
6) Makan makanan petua nak banyak susu macam lobak putih, sawi,kucai,betik..ikut keserasian
7) Kerap pam...jangan bila rasa dh bengkak baru nak pam..kalau boleh 2-3 jam sekali..takpa kalau hasil skit..bila.kumpul jadi banyakkan...
Ingat Demand and Supply
8) Pengambilan supplement..Supplement Shaklee yang dicadangkan untuk membantu memperbanyakkan susu seperti Ostematrix iaitu kalsium magnesium yang sangat membantu bagi ibu menyusu..Alfafa dimana merupakan raja tumbuhan..dan juga dikatakan milk booster..bukan itu saja, oa dapat membantu menyah toksin dalam erti kata lain ialah boleh kuruskqn badan..ESP soy protein pula dapat memekatkan susu..ini terbukti bila saya minum dulu..memang ada perbezaan susu yang ada esp dengan tiasa esp..kepekatannya lain..Namun,,,,, supplement ini.membantu saya tak cakap makan minum terus banyak...

Ingat penyusuan ni banyak dugaan..ada orang tak makan apa-apa banyak je susu..ada org makan lobak susu mencurah-curah...Dengan IzinNya.. kita hanya berusaha..

So bagi ibu-ibu yang berpuasa yang menyusukan anak kan dapat kelonggaran untuk berbuka...Islam itu sangat mudah..cara kita mempraktikkannya..

Ok..kalo nak cuba supplement Shaklee boleh hubungi saya 0169622653



No comments:

Post a Comment