Friday, 27 June 2014

Gastrik tiba bila Ramadhan Menjelma

Bismillah..

Gastrik ??? Bila datangnya Ramadhan, ramai yang mengaku ada gastrik ye...woww rugi woo tak grab bulan yang mulia ini..banyak fadhilat yang kita dapat tau..

Selalunya gastrik ini menyerang bila seseorang itu makan tak "on time"..

Puasa ini bukan saja-saja  Allah SWT ciptakan...puasa ni la dapat membuatkan perut kita ni rehat ..selamanya depa duk keje 24 jam selagi tuannya tak berenti makan..ye dak???

Puasa juga dapat menyihatkan badan..dapat menurunkan berat badan...bukankah itu satu bonus bagi yang nak kurus tu???

Bila anda mengalami gastrik, sila dapatkan khidnat nasihat dari doktor.. Selalunya doktor akan menasihatkan bahawa anda semua kene makan..sahur jangan skip makan..Tips nak elak dari terkena serangan gastrik seperti  elakkan makan maknan yang pedas, yang masam-masam...Berbuka tu jangan la buka dengan air gas pulak..Cuba la minum dengan air suamkan..

Lagi satu, time sahur, makan secukupnya..jangan terlebih makan pulak ye..Mana yang minum susu, minum la segelas...mana yang amik supplement..haa makan..jangan tak makan...Supplement Shaklee yang disyorkan untuk anda yang mengalami gastrik ialah ESP Soy Protein...

ESP Soy protein dapat memberikan rasa kenyang...Ambil 2 skop..bancuh dengan fresh milk..woww power rasanya..kenyang...Boleh juga campur dengan Peformance Drink....Anda akan bertenaga...PD ni rasa oren..ala-ala 100 plus...

Mealshake pula sangat sesuai untuk warga emas...kandungan proteinnya tidak setinggi ESP..hanya sesudu sahaja...Untuk anak-anak yang baru berlatih berpuasa sangat sesuai untuk menikmati MealShake...berperisa vanila..

Selain itu, amalkanlah makanan sunnah..Makan kurma...Kurma dapat meberikan tenaga kepada kita juga..

Jangan menjadikan Gastrik sebagai alasan untuk tidak berpuasa..

Semoga kita menjadikan Ramadhan Kali ini lebih bermakna...Tingkatkan ibadah kurangkan tengok benda yang lagho..

Selamat Berpuasa...

#ShakleeAreaSeremban,Paroi,Senawang
#PosSeluruhMalaysia
#0169622653

No comments:

Post a Comment