Monday 6 October 2014

Nyahkan Kolestrol Anda!

Assalam...

Amacam uols semua..kekenyangan makan daging korban ke...amboi-amboi....makan tak hinggat yer.... Jangan main bedal je tau..nanti tinggi lak kolestrol....Jangan lupa makan omega guard ye . Phytocol pun ok untuk nyahkan kolestrol....

Saya bila berada dalam minggu bersama keluarga JK1M, saya memang menjaga permakanan...penipu la saya tak sentuh lemang dan rendang.... kita kan raya 2 kali sahaja...saya makan..semalam nasi lemak..lemang..ketupat...rendang...sup tulang..nikmat kan dapat makan..rugi siapa yang diet...

Emm tapi, nak makan pun kene pandai..cara pengambilan saya hanya sekadar merasa dan menjaga hati tuan rumah...ada paham??? makan la sedikit..bukannya melantak... selagi anda makan dalam kalori anda sehari..

Kalau anda rasa terlebih kalori, haa pergi la jogging 10 pusingan..heheheh...

Saya bukan kata untuk menyekat untuk makan..tetapi...sekatlan keinginan yang melampau untuk menyeru penyakit-penyakit yang bakal hinggap dalam badan kita...

Saya bukan la menyertai JK1M ni untuk kurus semata...saya nak kurus, sihat,cergas dan saya mahu bila dah tua nanti kadar metabolisma saya masih tinggi , boleh???? hehhe..

Seminat nutrition bersama Kevin Zahri haritu, beliau ada cakap..supplement itu pun ok..tak salah..ia membantu..kalau nak makan ikan salmon yang tinggi DHA..ok..beli la seekor kan.. tapi larat ke...so macam-macam supplement yang ada khasnya untuk kolestrol...

Bagi saya, kami satu keluarga mengambil Omega Guard...bukan baik untuk kita malah untuk anak-anak...supaya mereka pandai dan pemikiran yang cerdas..dengan izinNya...

Jika anda ingin mengetahui tips2 kesihatan, tips permakanan dan senaman dan juga supplement Shaklee, anda boleh hubungi saya di talian 016 9622653.. Saya akan berkongsi dengan anda insyaAllah..

#jomkurus#jk1m#shakleeEffect#shakleeSeremban

No comments:

Post a Comment