Saturday, 7 September 2013

Rambut Gugur !!!

Alamak!!!! Rambut dah jarang!!
Kepala botak bukan sahaja dilalui oleh kaum lelaki..malah wanita juga tidak ketinggalan mengalami masalah seperti ini..

Kenapa masalah ini berlaku?????
Ya...kepala botak atau keguguran rambut yang melampau biasanya berlaku kerana ketidakstabilan hormon...
Selalunya dialami oleh golongan tang telah berusia...dan itu normal. Tetapi kalo 20 an or pertengahan umur dah botak, apa cer?????

Selalunya jika kita mengalami stress, boleh menyumbang kepada ketidakstabilan hormon..kenapa? cer lihat pada diri kita bila kita stress, tido tak lena, perasaan marah ,sedih,kecewa dan macam macam. Haaa tu kan dah nampak banyak hormon bercelaru..

Selain itu jugak, ibu yang selepas kelahiran anak juga mengalami masalah yang sama..Ini kerana pada peringkat kehamilan, rambut akan tumbuh dengan lebatnya..dan apabila selepas kelahiran..rambut akan automatik gugur...

Masalah ini normal cuma ada yang mengalami keguguran sedikit dan ada yang banyak..mitos orang tua berkata bila bayi pandai menyembur, rambut akan gugur...itu adalah salah..ia disebabkan hormon..

Untuk mengatasi masalah keguguran, secara traditional nya cik kak semua boleh la ramaskan daun bunga raya..bukan sahaja mengatasi masalah gugur malah kepala jadi sejuk dan rambut jadi cantik..

Jika secara modennya boleh la gi rawatan dekat Yuxxxx atau seangkatan dengannya..sediakan duit je laaa..

Bagi yang sukakan suppliment..kami menawarkan Zinc dan GLA..

Zinc bukan sahaja untuk rambut malah untuk kesuburan dan juga sembuh luka..tetapi bagi ni nak fokus masalah rambut dan hormon..

GLA..ianya seperti EPO..malah lebih bagus..mengandungi seed sunflower oil dan vitamin E..

Kebaikkan GLA:
→ Menstabilkan hormon
→ Menguatkan akar rambut
→ Sesuai untuk mengalami masalah sengugut yang teruk
→ Mencantikkan kulit dan kuku
→ Kesuburan bagi wanita
→ Anti Aging
→ Melambatkan proses Menopose
→ Period yang tidak teratur

Jika anda ingin mendapatkan GLA boleh menghubungi kami di
016 9622653
Atau
Like FB : http://www.facebook.com/VitaminCintaku

Penghantaran di seluruh Malaysia
COD Seremban,Paroi,Senawang dan sekitarnya dan juga
COD di Area KL Sogo Medan Tuanku dan sekitarnya..

No comments:

Post a Comment