Wednesday 3 September 2014

Atasi anak yang kerap sembelit

Bismillah...

Sembelit selalu berlaku kepada kanak-kanak mahupun dewasa.. sembelit berlaku apabila permakanan gizi makanan yang tidak seimbang.

Sembelit juga boleh mengakibatkan buasir..apabila seseorang meneran terlalu kuat, ia boleh mengakibatkan usus terkeluar dari dubur  dan pendarahan juga kemungkinan akan berlaku..

Cara atasi sembelit.

Secara semulajadinya, sembelit boleh diatasi dengan permakanan yang seimbang. Makanan yang mengandungi banyak serat amat membantu. Contoh makanan yang mengandungi serat seperti buah-buahan. Selain itu, anda digalakkan minum air sekurangnya 3 liter sehari.

Supplement Shaklee yang boleh membantu masalah sembelit adalah Ostematrik, Alfafa, Herblax dan juga Mealshake.

Ostematrik sangat membantu terutama bagi ibu yang mengandung dan bersalin..bukan itu sahaja, ia juga mengandungi kalsium dan magnesium yang amat sesuai untuk ibu yang bersalin.

Alfafa sudah kita ketahui, ia dikenal raja tumbuhan. Ia dapat mengeluarkan dan membuang toksin dalam badan kita. Juga milkbooster tau..dan yang pasti, ia merupakan perapat..ala jamu moden...belum cuba belum tahu....

Herblax merupakan julab lembut..ia sangat-sangat membantu...bukan sahaja masalah sembelit, jika anda rasa terlebih makan..ambil herblax pasti akan keluar dan perut akan kempis je..

Dan terakhir adalah Mealshake..ini sangat sesuai untuk kanak-kanak 1 tahun ke atas.. hanya sesudu teh kecil.sehari..sangat jimat utuk satu tong..
Ia juga boleh dijadikan makanan tambahan..bagi anak anda yang sangat memilih maknan dan juga kurang selera maknan, mealshake amat membantu..

Jika anda ada pertanyaan boleh hubungi

016 9632653
suraya

#SeptPromoMealshakeBuy3free1
#ShakleeEffect

COD Sekitar Seremban,Paroi, Senawnag

No comments:

Post a Comment