Wednesday 16 July 2014

Susu Ibu Jadikan Anak Bijak

Susu ibu merupakan anugerah tidak terhingga yang diberikan kepada setiap wanita. Sekarang ramai dikalangan ibu yang sedar tentang kebaikkam susu ibu.

Rezeki yang diberikan olehNya kepada kita perlu digunakan sebaiknya. Ada ibu yang rezeki susunya melimpah ruah dan ada juga yang menempuhi pelbagai cabaran untuk menyusukan anak.

Kesabaran seorang ibu menyusukan anak amat saya kagumi. Bagi saya, saya diberi peluang untuk menyusu anak kedua agak lama berbanding dengan anak pertama. Kenapa? Kerana kesedaran dan ilmu penyusuan pada dahulunya tidak mencukupi.

Namun, saya bukan dianugerah susu yang melimpah ruah..tetapi perlu beusaha untuk memperbanyakkan susu..Tips banyakkan susu yang pernah saya lakukan seperti kerapkan pam, membuat power pumping, makan milk.booster secara tradisional.seperti.memakan kurma,lobak.putih, air longan dan sebagainya..tidak lupa juga supplement Shaklee seperti Alfafa.. Namun kesemua ini dengan IzinNya..setiap orang lain penyesuaian badan terhadap milk booster.

Kenapa anda perlu menyusukan.bayi dengan susu badan?

Ya. kerana susu badan mempunyai antibodi yang kuat..ia juga dapat menjadikan anak kita lebih pintar. Selan itu juga permakanan ibu mempengaruhi penghasilan susu badan. Selalunya para doktor mencadangkan pengambilan protein dan makanan tinggi DHA supaya sel sel otak berkembang dan ia dapat disalurkan kepada bayi anda. Omega Guard Shaklee salah satu supplement yang  tinggi dengan DHA. Malah ia juga dapat menyihatkan jantung anda,mengurangkan kolestrol dan juga dapat menguruskan badan.

Anda perlu niatkan untuk menyusukan anak sejak hamil lagi dan amalkan surah al Hujurat dan zikir Ya Matin.

Insya Allah..Janji Allah swt itu Pasti!

Cadangan supplement ibu menyusu
* Ostematrix
* B complex
* ESP soy protein
* Alfafa
* Omega Guard

COD sekitar Seremban, Paroi , Sikamat, Senawang, Seremban2

Agen Sah Shaklee Seremban Negeri Sembilan

Pengedar bertauliah

Konsultasi Percuma

0169622653
Pos Seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment